Sledujte nás aj na

Spoločnosť Brave Software, ktorá vyvíja prehliadač Brave a token Basic Attention Token (BAT), oznámila minulý piatok, že začne vyplácať odmeny prostredníctvom BAT používateľom, ktorí si prezrú reklamy v ich prehliadači.

Odmena vo výške $70

Prehliadač Brave, za vývojom ktorého stojí bývalý výkonný riaditeľ Mozilly, Brendan Eich, sa primárne zameriava na prepojenie používania prehliadača s cielenou reklamou. Za jej pozretie (na rozdiel od mainstreamových prehliadačov) budú jeho používatelia odmeňovaní. Prvotná fáza testovania integrácie reklám začala ešte v januári tohto roku. Skúšobná doba reklám, ktoré sa zobrazujú ako kontextové okná bola úspešne dokončená a podľa slov tímu všetci vývojári, ktorí sa podieľali na testovaní pilotnej verzie, dostanú teraz po prezretí reklamy zaplatené.

Podľa slov Brendana Eicha by používatelia mohli takouto formou zarobiť okolo $70 ročne. Celková suma by sa však mala časom zvyšovať. Čo sa rozdelenia ziskov týka, samotný Brave si ponechá len 30%, pričom zvyšok pôjde komunite využívajúcej daný prehliadač.

Ochrana súkromia na prvom mieste

BAT tokeny získané ako odmena za pozeranie reklamy však ešte nie je možné vyberať. Používatelia prehliadača si ich tak nemôžu previesť napríklad do hardvérovej peňaženky alebo ich obchodovať na burze. Jedným z vysvetlení môže byť, že tvorcovia primárne chcú, aby sa tokeny prvotne šírili medzi používateľmi.

Reklamy, ktoré sú jedným z kľúčových atribútov tohto prehliadača sú navrhnuté tak, aby chránili súkromie. Samotný browser vyberá reklamy na základe vlastného algoritmu, ktorým vyhodnocuje vaše záujmy. Tieto dáta sa však nezdieľajú so zadávateľom reklamy. A práve to je jeden zo zásadných rozdielov v rámci online reklamnej technológie, ktorou sa Brave chce líšiť od konkurencie. Inzerenti a vlastníci webových stránok tak dostanú len potvrdenie, že ste reklamu videli.

Brave plánuje v budúcnosť rozšíriť možnosti reklám. Ako sme uviedli, tie aktuálne fungujú len ako kontextové okná, ale zámerom je umožniť majiteľom stránok zobrazovať reklamy priamo na svojich webových stránkach. Pri tomto type marketingu sľubuje vývojársky tím zadávateľom reklamy 70% príjmov, pričom spoločnosť Brave a používatelia prehliadača dostanú zhodne po 15%.

Top aplikácie pre kryptoinvestora na rok 2019

5.5 milióna používateľov

Fanúšikovia tohto projektu čakali na tento okamih viac ako tri roky. Prehliadač Brave bol totiž prvýkrát spustený ešte v januári 2016. Natívny token BAT sa na trh dostal o niečo neskôr, v máji 2017. Jeho doterajšie využitie, mimo obchodovania na burzách, si našlo uplatnenie predovšetkým v podobe odmien pre tvorcov obsahu.

Koncom septembra uplynulého roku sa pritom Brave browser mohol pýšiť už 4 miliónmi aktívnych mesačných používateľov, pričom zaznamenal viac ako 10 miliónov stiahnutí. Podľa aktuálnych údajov ho využíva mesačne už 5,5 milióna používateľov.

Dokáže Facebook skutočne ochrániť naše dáta? S pomocou blockchainu áno!

Zdroj: cryptonewmedia.press



Zaujímate sa o dianie okolo kryptomien a chceli by ste sa podieľať na tvorbe obsahu KryptoPortalu? Kontaktujte nás pomocou kontaktného formulára!

Páčia sa Vám naše články a príspevky?
Podporte nás a prispejte tak k rozvoju Vášho obľúbeného informačného média. Ďakujeme!

ETH: 

0xa3B90C2d50B79Eaf466Ca3f2080fD15E0764c5A3

BTC:
15wVejhngqJbGrYhu9fF9ydKaNYSSHwWJd

loading...