Sledujte nás aj na

Hoci mnohí fanúšikovia kryptomien pokladajú registráciu vyžadujúcu spĺňanie Know your customer (KYC) štandardov za prílišné zasahovanie do súkromia, je dôležité pozrieť sa na tento fakt aj z druhej strany. Dôslednými postupmi cielenými na zistenie a overenie totožnosti nových klientov sa burzy chránia pred potenciálnou možnosťou prania špinavých peňazí, financovania terorizmu alebo iných nekalých činností, na ktoré by niektoré osoby mohli kryptoburzy zneužívať.

Zatiaľ čo niektorí môžu tvrdiť, že tieto postupy sú v rozpore so samotnou povahou virtuálnych mien, pre burzy majú okrem chránenia seba samých aj ďalší význam. Ak daná kryptoburza totiž umožňuje vklady, respektíve výbery v klasických fiat menách, musí mať automaticky uzatvorený obchodný vzťah s niektorou z bánk. Banky, ktoré musia spĺňať prísne lokálne či medzinárodné normy si dobre rozmyslia, s kým tento vzťah uzavrú. Ak chcú kryptoburzy predísť zmrazeniu svojich účtov v bankách, musia zabezpečiť verifikáciu svojich klientov.

Čo zahŕňa proces Know your customer?

Registračný / verifikačný proces označovaný ako KYC slúži na overenie identity klientov danej platformy. Posudzuje sa ním ich vhodnosť, a zároveň sa vyhodnocujú potenciálne riziká. Cieľom KYC usmernení je zabrániť, aby boli obchodné platformy (v tomto prípade kryptoburzy) využívané na účely prania špinavých peňazí. Samotný KYC proces sa môže v závislosti od firemnej politiky mierne líšiť, ale v zásade zahŕňa nasledovné prvky:

  • zber a analýza základných osobných informácií;
  • skúmanie údajov totožnosti a ich porovnanie s globálnymi zoznamami politicky exponovaných osôb, ktoré na základe ich postavenia a vplyvu predstavujú vo všeobecnosti vyššie riziko potenciálneho zapojenia sa do korupcie;
  • stanovenie miery rizikovosti klienta z hľadiska tendencie financovania terorizmu, krádeže identity alebo prania špinavých peňazí;
  • vytvorenie profilu klienta na základe jeho „transakčného správania“ (monitorovanie transakcií a podozrivých aktivít)

Know your company

Proces verifikácie zákazníka bohužiaľ funguje iba jednostranným spôsobom. Kryptoburzy a obchodné platformy preverujú svojich zákazníkov, ale zákazník si ich nemá akým spôsobom overiť. Proces overovania spoločností by pritom investorom poskytol spôsob, ako preveriť ich krytie alebo totožnosť členov ich tímu. Informácie, ktoré poskytuje americká Komisia pre cenné papiere a burzy (SEC) sú len jednou z mála legitímnych možností, ktoré môžu investori využiť. SEC však pôsobí len v Spojených štátoch a zameriava sa len na kryptoprojekty, ktoré ponúkajú produkty považované za cenné papiere.

Ako neprísť o peniaze pri investovaní do ICO

Nemožnosť overiť si hodnovernosť obchodnej platformy, ktorej investori idú zveriť svoje aktíva tak neraz končí stratou peňazí v dôsledku rôznych podvodov a scamov. Obdobne je to aj so spoločnosťami, ktoré ponúkali svoje tokeny prostredníctvom Initial Coin Offering (ICO).

Podľa analytickej spoločnosti Statis Group až 80 % ICO uskutočnených v roku 2017 podviedlo svojich investorov. Suma, o ktorú investori v dôsledku ICO podvodov prišli je pritom závratná. Len šiestim najväčším podvodným ICOs (OneCoin, BitConnect, PlexCoin, Entrance, PinCoin a Ifan) sa podarilo obrat dôverčivých klientov o takmer $740 miliónov.

Ak by existovali rovnako prísne pravidlá, aké sa vyžadujú v procese registrácie investorov aj na strane spoločností, je vysoko pravdepodobné, že odcudzená suma, ako aj počet podvedených ľudí by boli oveľa menšie.

Víkendový ฿ulletin: Security tokeny ako nástupca ICO a bezpečná forma investovania

Zdroj: ethereumworldnews.com



Zaujímate sa o dianie okolo kryptomien a chceli by ste sa podieľať na tvorbe obsahu KryptoPortalu? Kontaktujte nás pomocou kontaktného formulára!

Páčia sa Vám naše články a príspevky?
Podporte nás a prispejte tak k rozvoju Vášho obľúbeného informačného média. Ďakujeme!

ETH: 

0xa3B90C2d50B79Eaf466Ca3f2080fD15E0764c5A3

BTC:
15wVejhngqJbGrYhu9fF9ydKaNYSSHwWJd

loading...