Sledujte nás aj na

Spoločnosť Google sa rozhodla zmeniť a aktualizovať svoje pravidlá týkajúce sa reklám súvisiacich s finančnými službami. Najväčšia zmena sa týka krypto-sféry: zákaz akejkoľvek reklamy súvisiacej s kryptomenovým obsahom, počiatočnou ponukou tokenov (ICO), kryptomenových peňaženiek a kryptomenového obchodného poradenstva.

Koniec krypto a ICO reklám na Googli

Riaditeľ pre reklamy spoločnosti Google, Scott Spencer pre spravodajské médium CNBC povedal, že po júni 2018 spoločnosť Google zakáže online reklamy, ktoré propagujú akýkoľvek obsah súvisiaci s kryptomenami ako súčasť svojej novej aktualizovanej politiky v oblasti propagácie finančných služieb. Google tak zakáže niekoľko finančných produktov, vrátane kontraktov na rozdiely (CFD), kurzových forexových a finančných spreadových stávok, kryptomien, ICO, kryptomenových búrz a peňaženiek. Všetky tieto produkty podľa spoločnosti Google predstavujú vysoké riziko pre samotných používateľov.

Zákaz reklám spojených s kryptomenami a súvisiacimi produktami naberie platnosť koncom júna 2018.

Predstavitelia Google taktiež poznamenali, že agregátory a affiliate kampane využívajúce Google Ads už nebudú môcť ďalej uvádzať reklamné materiály súvisiace s kryptomenami. Inými slovami, spoločnosť Google účinne zakáže inzerciu týkajúcu sa kryptomien na vlastných webových stránkach ako aj na webových stránkach tretích strán, ktoré používajú reklamné produkty od tejto spoločnosti. Zákaz, ktorý je podľa Google účinným krokom k zabráneniu podvodov v kryptomenovom priestore však bude mať silný vplyv aj na legitímne a regulované spoločnosti, ktoré ponúkajú kryptomenové služby.

V rozhovore pre CNBC reklamný riaditeľ spoločnosti Google, Scott Spencer obhajuje tento krok ako preventívne opatrenie na ochranu spotrebiteľov:

„Nemáme krištáľovú guľu na to, aby sme vedeli, kam smeruje budúcnosť budúcnosť kryptomien. Avšak boli sme svedkami dostatočného počtu poškodení spotrebiteľov, aby sme usúdili, že kryptomeny sú oblasť, ku ktorej chceme pristupovať veľmi opatrne.“

Zmena v reklamných pravidlách bola oznámená s príchodom pravidelnej výročnej správy „zlých reklám“. Správa poukazuje na viac ako 3.2 miliardy reklám vydaných v roku 2017, ktoré porušovali pravidlá inzercie spoločnosti Google. Spoločnosť Google takisto uviedla, že na svoju čiernu listinu pridala ďalších 90,000 webových stránok a 700,000 mobilných aplikácií, ktoré sú v rozpore s pravidlami pre vydavateľov.

Príjem materskej spoločnosti Google Alphabet tvoria zhruba 84% výnosy z reklamy. Presvedčenie a ubezpečenie inzerentov, že jej ekosystém je bezpečný a účinný je teda pre spoločnosť kriticky dôležité.

Google sa pripája k Facebooku

Google však nie je jediná spoločnosť, ktorá sa rozhodola ísť proti kryptomenám. Ich rival na poli reklám – Facebook na začiatku tohto roka taktiež zakázal reklamy súvisiace s kryptomenami. Podľa riaditeľa produktového riadenia spoločnosti Facebook, Roba Leatherna, kryptomeny a ICO sú často spájané so zavádzajúcimi alebo klamlivými praktikami. Podľa Leatherna sa týmito opatreniami Facebook snaží „sťažiť život podvodníkom“ na sociálnej platforme tým, že zakázal všetky kryptomenové a ICO reklamy.

Zdroj: cnbc.com

 



Zaujímate sa o dianie okolo kryptomien a chceli by ste sa podieľať na tvorbe obsahu KryptoPortalu? Kontaktujte nás pomocou kontaktného formulára!

Páčia sa Vám naše články a príspevky?
Podporte nás a prispejte tak k rozvoju Vášho obľúbeného informačného média. Ďakujeme!

ETH: 

0xa3B90C2d50B79Eaf466Ca3f2080fD15E0764c5A3

BTC:
15wVejhngqJbGrYhu9fF9ydKaNYSSHwWJd

loading...