Sledujte nás aj na

Spoločnosť Singularex zaoberajúca sa analýzou sociálnych sietí sa pozrela na trh s ICO (počiatočná ponuka mincí) a preskúmala 100 faktorov, ktoré ovplyvňovali 1,200 ICO za obdobie od roku 2015 po prvý kvartál 2018. Firma zúžila zoznam faktorov na 4 hlavné aspekty, ktoré ovplyvňujú počet vyzbieraných prostriedkov, pričom odhalila aj niekoľko zaujímavých závislostí, o ktorých by mal každý investor či zakladateľ ICO vedieť.

Hlavné výsledky tohto výskumu sú znázornené v interaktívnom grafe:

Spoločnosť zistila vysokú závislosť úspešnosti ICO na hodnotení podľa Alexa prehliadača, počtu členov na kanály Telegram a podľa počtu hviezdičiek na GitHube.

Od tretieho kvartálu 2015 sa projektom ICO podarilo vyzbierať približne 9 miliárd dolárov.

Zaujímavé štatistiky o ICO

V roku 2017 sa ICO podarilo vyzbierať $6.8 miliárd. V rámci rizikového kapitálu tak ICO už nie sú iba ihlou v kope sena, ktorý pre porovnanie priniesol pre US start-upy $84.2 miliárd. ICO od roku 2016 dokopy vyzbieralo $9 miliárd, pričom toto číslo každým rokom rastie.

Obrázok znázorňuje sumu vyzbieraných prostriedkov pomocou ICO na mesačnej báze.

Prevzaté od ccn.con / zdroj: singularex.com

V ďalšom grafe každý stĺpec znázorňuje koľko prostriedkov bolo vyzbieraných každým ICO projektom od najúspešnejšieho po najmenej úspešný:

Prevzaté od ccn.con / zdroj: singularex.com

Z grafu môžeme vyčítať, že menej ako 10% z ICO vyzbieralo viac ako $50 miliónov. Okolo 70% ICO vyzbieralo od $10 miliónov do $50 miliónov a ostatok menej ako $10 miliónov. Najlepšími emitentmi boli: HDAC ($258 miliónov), Filecoin ($257 miliónov), Tezos ($232 miliónov) a Votes ($224 miliónov).

Trh s ICO sa rozvíja veľmi dynamickým tempom. Pred niekoľkými rokmi sme sa mohli dočítať o ICO len na Bitcointalk fóre. Dnešní investori dúfajú v úspech tým, že sa spoliehajú na strojové učenie a neurónové siete.

Použitím týchto metód v štúdii, bolo možné zistiť faktory, ktoré ovplyvňujú úspech ICO a tie, nad ktorými by ste nemali uvažovať.

Ktoré faktory najviac ovplyvňujú počet vyzbieraných prostriedkov ICO?

Počas štúdie sa podarilo zozbierať údaje z 650 ICO projektov z celkového počtu 1,200. Bolo preskúmaných viac ako 100 technických, marketingových charakteristík, vrátane sociálnych médií a tímu. Nasledujúci zoznam zobrazuje 4 najhlavnejšie faktory, usporiadané podľa ich dôležitosti.

1. Popularita web stránky

Najdôležitejším faktorom je popularita web stránky, čo vlastne odzrkadľuje výsledok celej marketingovej aktivity projektu. Vplyv popularity každého ICO bol odhalený počas štúdie hodnotenia prehliadača Alexa. Je to hodnota online návštevnosti stránky v porovnaní so všetkými ostatnými stránkami na Internete podľa Alexa.com. Čím viac sa hodnotenie blíži k číslu 1, tým je stránka populárnejšia.

Čím lepšie hodnotenie od Alexa ICO má, tým viac prostriedkov sa mu podarí vyzbierať. 

2. Aktivita na Github 

Investori sa zvyčajne zameriavajú na Github aktivitu, aby tak mohli rozlíšiť medzi reálnym a podvodným projektom. Niektoré ICO projekty sa snažia zvýšiť svoje množstvo kódu napríklad tým, že tam uložia používateľské dohody, whitepapers či dokumentácie. Po skúmaní GitHubu sa však zistilo, že nezáleží na množstve kódu a ani na inej podobnej charakteristike. Dôležitá je adaptácia kódu a angažovanosť používateľov GitHub-u na konkrétnom projekte.

Čím viac hviezdičiek ICO projekt , tým viac prostriedkov vyzbiera.

3.Percento distribuovaných tokenov

95% ICO projektov distribuuje medzi 43% až 79% tokenov v rámci ICO. Ďalší rast v distribúcii tokenov nevedie k zvýšeniu vyzbieraných prostriedkov. Silné projekty nemajú potrebu distribúciu zvyšovať.

Obrázok znázorňuje počet ICO projektov s percentuálnym počtom vydaných tokenov.

Prevzaté od ccn.con / zdroj: singularex.com

4. Členovia komunity

Výskum zameraný na komunity ukázal, že nie všetky sú rovnako dôležité. Napríklad, Telegram a Reddit aktivita je oveľa viac dôležitejšia než aktivita na Twitteri a Facebooku. Dôvodom je pravdepodobne fakt, že Telegram je v rámci krypto komunity veľmi obľúbeným kanálom a taktiež má širšie zacielené publikum ako na Twitteri alebo Facebooku. Twitter je navyše náchylný na rôzne typy hackarských útokov a scamov.

Čím viac členov ICO komunita na Telegrame má, tým viac prostriedkov by malo vyzbierať.

Súhrn výsledkov výskumu

Prekvapujúco sa počas výskumu nepreukázala závislosť medzi výškou vyzbieraných prostriedkov a faktormi sociálnych médií ako sú: Facebook posty a lajky, Twitter followeri apod. Vplyv Bitcointalk postov, zhliadnutí a vyhlásení vplyvných autorov taktiež nebol potvrdený. Špičkoví poradcovia z organizácie ICObench, ktorí sa zúčastnili na 30 projektoch, nepreukázali významný vplyv na počet získaných finančných prostriedkov.

Podľa analýzy množstva vyzbieraných prostriedkov cez ICO boli teda nájdené 4 hlavné charakteristiky ovplyvňujúce toto množstvo. Na základe týchto podobných faktorov boli všetky skúmané ICO projekty rozdelené do 6 skupín a zobrazené v jednej tabuľke.

Prevzaté od ccn.con / zdroj: singularex.com

Najefektívnejšia skupina číslo 1 vyzbierala v priemere $24 miliónov. To všetko za s pomocou vysokého Alexa ranku – okolo 112 tisíc, veľkého počtu členov na Telegrame, 53%-nou distribúciou tokenov a s priemerne 105 hviezdičkami na GitHube.

Odhliadnuc od tabuľky je jasné, že toto nie je jediná správna stratégia. Počas výskumu sa skúmali len nepriame faktory z verejne dostupných zdrojov. Mnoho ďalších faktorov, ako sú inovatívnosť projektov, personálne vzťahy, dohody a šťastie majú obrovský vplyv na úspech projektu. Do výskumu však nemohli byť zahrnuté kvôli ich subjektívnej povahe. Výskumníci sú však spokojní s tým, že zistené faktory stoja za úspechom 40% projektov, čo je vo vedeckej sfére považované za pomerne veľké percento.

Zdroj: www.ccn.com

 



Zaujímate sa o dianie okolo kryptomien a chceli by ste sa podieľať na tvorbe obsahu KryptoPortalu? Kontaktujte nás pomocou kontaktného formulára!

Páčia sa Vám naše články a príspevky?
Podporte nás a prispejte tak k rozvoju Vášho obľúbeného informačného média. Ďakujeme!

ETH: 

0xa3B90C2d50B79Eaf466Ca3f2080fD15E0764c5A3

BTC:
15wVejhngqJbGrYhu9fF9ydKaNYSSHwWJd

loading...